Om Stall Grace

Organisationsnummer är 19940811 (Antonia Eklund). 

Postadress: Tomtegatan 8, 50641 Borås. 

För att komma i kontakt med oss skicka ett mail till info@stallgrace.se med ditt ärende och kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Godkänd för F-skatt och momsregistrerad.

 

1. Köp

För att handla hos oss måste du vara bosatt i Sverige och vara 18 år eller ha målsmans tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post eller digitalt meddelande (DM, sms). 

 

Vid beställning träffas avtal om köp först när Stall Grace bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Vi reserverar oss för att lagervaror kan bli slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, kunden har alltid rätt att häva köpet utan kostnad om varan inte finns i lager. Stall Grace har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund.


2. Pris

Alla priser anges i SEK. Stall Grace tillämpar vinstmarginalbeskattning vid försäljning av begagnade varor. Inga expeditionskostnader tillkommer. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Stall Grace inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

3. Fraktkostnader

Fraktkostnaden baseras på volym/vikt. Vid fraktvikt under 100 g skickas varan utan spårbar frakt om inte kunden anger annat i meddelanderutan vid beställning. Vi ansvarar inte för utebliven leverans eller skadad vara. 

 

Beställningar kan hämtas i Borås utan fraktkostnad.

 

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Vi använder säkra betalningar via Swish
Läs mer om Swish här: https://www.getswish.se/om-swish/

 

Vid upphämtning i Borås kan betalning ske kontant vid hämtning, ange i så fall detta vid beställningen.

 

5. Leveranser

Våra normala leveranstider är 3-10 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

 

Paketen levereras av Postnord till ombud eller brevlåda.

 

Köparen och transportföretaget står för risken vid eventuell retur.

 

Observera att du vid beställning ska använda samma namn som står på giltig legitimation, annars kan det uppstå problem då du ska hämta ut ditt paket.

 

6. Ångerrätt

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt vid köp i webbshoppen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@stallgrace.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin eventuella originalförpackning.
Vid utnyttjande av ångerrätt står kunden för returfrakten, vilken alltid skall vara spårbar. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Inget öppet köp i webshoppen.

 

Ingen ångerrätt/returrätt/öppet köp vid köp i butiken eller vid upphämtning i Borås, sadlar undantaget, se nedan.


Vid köp av sadel via upphämtning gäller:

1 veckas öppet köp. Om du ångrar dig måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@stallgrace.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress och ordernumret. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet återlämna sadeln till oss. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.


 

7. Reklamationer

Produkterna säljs i befintligt skick Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras omedelbart efter att felet har upptäckts till info@stallgrace.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

 

8. Återbetalningar

Återbetalning sker via bankkontoöverföring. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Fraktkostnader ersätts ej. 

 

9. Produktinformation

Alla produkter säljs i befintligt skick. Antal syns på bilderna, är det exempelvis 3 st lindor på första bilden så är det 3 st lindor. Sadlar är ej kontrollerade av sadelmakare men det kan göras mot kostnad, skicka ett mail så löser vi det. Alla täcken tvättas vid behov, med hästtäckestvättmedel, men vi rekommenderar impregnering innan användning av ert nya täcke.

 

Gradering av produkters generella skick. Enstaka slitage på i övrigt fina produkter kommenteras och går att se bland bilderna.

 

Oanvänd: I originalförpackning eller med lappar kvar.
Nyskick: Inga tecken på användning.
Mycket fint skick: obetydliga tecken på användning.
Fint skick: tydliga tecken på användning.
Använt skick: normalt slitage.
Välanvänt skick: tydligt slitage.
Slitet skick: mycket sliten, kan vara trasig eller lagad.

 

Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Syftet med de varubilder och informationstexter som tillhandahålls av Stall Grace är att ge en så korrekt och verklighetstrogen bild som möjligt av varorna. De är inte en uttömmande beskrivning av varans utförande eller skick och vi ansvarar inte för att beskrivningen är uttömmande avseende skador, brister eller defekter. Stall Grace kan inte garantera att alla varubilder återspeglar produkternas verkliga utseende i alla avseenden. Vi strävar efter att allt innehåll ska vara korrekt, men fel kan förekomma. Vi står gärna till tjänst med fler bilder och mer information, skicka bara ett mail så löser vi det!

10. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@stallgrace.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

 

11. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig.
Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 300 kr.

 

12. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Vi tar inte något ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

 

13. Ändringar i Köpvillkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 

14. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.